І додав, що шокований постійними спробами впровадити інші мови як державні в Україні.

Майданчик для концертів під відкритим небом він­ничани створили на території музею-садиби Пирогова. Проєкт назвали Pirogov Sky. Відкривали сцену просто неба пісні із справжнім чоловічим характером. Феномен української естради — Арсен Мір­зоян дарував свій вокал вінничанам і дав ексклюзивне інтерв`ю «33-му»

– Арсене, вас називають сталевим голосом України та українським Висоцьким. Що із цього вам по-справжньому підходить?

– Що ж мені тут може підійти? «Сталевий голос» — зізнаюсь, вигадав сам. Мені смішно, коли ведучі починають когось вихваляти і довго розказувати, хто золотий голос, а хто — діамантовий. Коли Доманський мене запитував, який мій голос, я із гумором заявив: «Андрюхо, я ж із Запоріжжя, тому мій голос — сталевий, легований специфічним запорізьким повітрям». Ось так, жартома, це визначення й пішло у народ.

– А як щодо звання «український Висоцький». Що спільного у вас із Володимиром Семеновичем?

– Спільне між нами — це гітара та любов до поезії. На мою думку, не можна все перетворювати на шоу-бізнес… Має бути і твор­чість для душі. Висоцький ме­ні дуже близький, тому я і зробив спеціальну програму «Мій Висоцький», де виконую його пісні, які будуть завжди актуальними.

– Розкажіть про нові пісні, які так сподобались вінничанам.

– Я щасливий, що зміг по­ділитись із вінничанами своїми новими піснями. Вони увій­дуть до альбому, презентація якого запланована на осінь. У кожну із своїх пісень я вдихаю життя. Хочу, аби слухач розумів не просто слова, а відчув цілу історію, яка живе у музиці. Мені дуже приємно, що сотні вінничан співали разом зі мною весь вечір. Це справді було фантастично!

– Вас називають сценічним феноменом. Згодні з цим? І що вас поєднує із Сергієм Асафатовим?

– Я точно не феномен естради. Щоб бути «феноменом», достатньо фонограми і текстів на кшталт: «Я люблю тебе навсігда…за тебе умру… ти моя – я тільки твій…ти богиня в цій сукні… не можу без тебе…»  Тобто треба брехати, дивлячись в очі. Частина нашого населення це дуже любить. Тому таких виконавців і називають «феноменом». Щодо Сергія, мені сподобалась його творчість, і я просто вирішив допомогти артисту знайти себе на естраді. Він талановитий! Його голос заслуговує на свого слухача.

– Ви співаєте українською. Як ставитесь до того, що в Україні пос­тійно переглядають закон про мову?

— Я просто «умопомра­чьон». У державі не можуть прийняти закон про державну мову. Це ж те, що ідентифікує нас, українців, серед інших націй та народів. Але, виявляється, в країні є впливовіші особистості. Їхня думка важливіша за думку цілої нації. Я вважаю, що це абсурд. Бо українці вимушені виборювати право говорити українською…

– Ви вразили Вінницю у музичному проєк­ті «Notre Dame de Paris» кілька років тому. Вам близький герой, якого зіграли?

— Мені вдалось зіграти саме потвору, бо я, мабуть, така собі потвора всередині. І нарешті вона вилазить з мене. У ін­ших ролях «Нотр-Дам» я себе не бачив. І мені запропонували зіграти Квазімодо. Я не знав французької та не працював з великим симфонічним оркестром і такими викладачами, як Дмитро Коновалов. Та відчув, що такий досвід потрібен мені. Чесно кажучи, коли вчив французькі тексти, брався за голову. Але потім я насолоджувався роботою… Навіть друзі тепер жартують наді мною: «Заслужений Квазімодо України». У цьому проєкті працював з колегами — випускниками «Голосу країни» та «Х-Фактора». Тут всі мають схожі історії. Нам є що згадати, порівняти, як у кого було і хто як надалі рухається. «Нотр-Дам де Парі» — став розкішним концертом, який об`єд­нав 200 людей на сцені. Це була потужна енергетична бомба, яка «підірвала» всі сцени України.

Софія Копач
Фото Дмитра ДАНКЕВИЧА