Після тривалої перерви до Вінниці прибувають картини і малюнки видатного митця , письменника, миротворця Шрі Чінмоя – 143 оригінальні роботи. Виставку можна буде відвідати з 16 березня по 6 квітня 2020 року в арт-галереї ІнтрерШику на 1 поверсі за адресою: вул. Архітектора Артинова, б. 12а. Час роботи з 10 до 20 години по буднях та з 10 по 18 у суботу – неділю. Відвідини вільні.
Урочисте відкриття експозиції 16 березня о 17 годині.
Шрі Чінмой назвав своє мистецтво «Джарна Кала», що в перекладі з бенгальської означає «Водограй-Мистецтво». Це мистецтво, яке струменить як водограй із джерела творчості – вільно, спонтанно і багатогранно. «Більшу частину часу, коли я малюю, я отримую внутрішню радість, виявляючи те, чого раніше не знав…»
Кожна картина чи малюнок – це результат його внутрішнього бачення, пласт свідомості , який Художник підняв із глибин чи опустив із висот своєї медитації, і ручкою та пензлем надав йому форму, колір і особливий динамізм, наповнивши картину духовними якостями.
«Людина не повинна бачити картину як шматок паперу або мазок пензлем. Ні. Будь-ласка, відчуйте, що картина – ваш близький друг. Ви можете розмовляти з ним, спілкуватися, тому що в ньому ви знайшли свого друга. Що відбувається, коли до вас зненацька приходить старий друг? Ви отримуєте величезну радість і обмінюєтесь з ним ідеями, почуттями і переживаннями, збільшуючи власне світло ї захват… Коли ви споглядаєте картину, будь-ласка, відчувайте красу, внутрішню красу, витончену красу картини…» Шрі Чінмой
З історії творчості Митця:
Із таємницями малярського мистецтва Шрі Чінмой познайомився ще в юні роки, коли перебував в Ашрамі Шрі Ауробіндо, однак , як пригадує художник, тривалий час «у мене не було особливого відчуття щодо картин чи малюнків». Через понад десять років після того, як Шрі Чінмой оселився у США, у листопаді 1974 року він прибув до Оттави, в Канаді, щоб запропонувати Концерт Миру. Одного разу, під час зливи до нього прийшло натхнення намалювати троянду – так розпочалася його подорож у царині малярського мистецтва, яка тривала до кінця його земного життя. Малював спонтанно, з надзвичайною концентрацією, часто – ночами. Здебільшого використовував акрилові фарби, різні за формою і розміром пензлі, іноді – шматочки поролону і навіть кінчики власних пальців.
До 3 жовтня 1975 року Шрі Чінмой завершив серію із 100 тисяч картин, іноді малюючи понад 16 тисяч щоденно. «9 квітня 1976 року він намалював картину завздовжки 8 метрів 23 сантиметри та шириною 3 метри 66 сантиметрів. Він назвав свій малюнок «Більший, ніж найбільший». Генрі Гельцаллер, керівник художньої колекції в Метрополітен-Музеї мистецтва у Нью-Йорку, побачивши її, здивувався: «Ця картина дивовижна! Увесь світ у стисненому вигляді».
Шрі Чінмой підкреслив, що «через своє мистецтво я хочу запропонувати простоту, яка, як я відчуваю, йде слідом за духовністю. В абстрактному мистецтві я намагаюсь побачити не тільки минуще у Безмежності, але також Безкінечне у кінцевому».
Малюнки птахів – унікальний напрям у творчості Шрі Чінмоя. 1991 рік, всіма біографами відзначається як дата, коли Шрі Чінмой почав малювати птахів масово, з феноменальною швидкістю. Один із його учнів А. Гаррінстон пригадує, коли Шрі Чінмой відвідував Європу, щоб прочитати у європейських університетах серію лекцій, присвячену різним аспектам духовності, то одного разу в Лондоні, в кав’ярні, очікуючи обід, на серветці намалював групу птахів: деякі з них сиділи на гілках дерева, деякі – літали. Але тоді ніхто не міг передбачити, що прості ескізи птахів будуть цілковито трансформовані у нову форму мистецтва, яка була започаткована в 1991 році на Мальті. Саме там Художник взяв папір і швидко намалював кульковою ручкою всього кілька ліній. З’явився птах, який летів небом. Потім Шрі Чінмой малював їх один за одним. 5 січня 1994 року було завершено перший мільйон птахів, 1 квітня того ж року – другий, а 16 липня 1994 року – третій. Перші два мільйони було виставлено в Галереї Мистецтв в Оттаві (Канада). На 1996 рік Художник створив сім мільйонів малюнків птахів. До того ж, робота над створенням сьомого мільйона птахів тривала всього шість днів.
Малюнки птахів виконувались кольоровими кульковими ручками, акриловими фарбами, пером, фломастером, кольоровою крейдою чи навіть маркерами. Поодинці чи групами вони виникали на папері: від мініатюр в один, два, три міліметри, до метра.. Образи окреслені іноді кількома штрихами, але вони насичені життям та особистістю.
Шрі Чінмоя просили пояснити символізм птахів. Він відповів: «Для мене птахи мають дуже важливе значення на духовному рівні. Вони літають у небі, а небо – це воля. Тому, коли птахи летять у небі, вони нагадують нам про безмежну свободу душі. Душа прийшла від Небес. Коли ми думаємо про птаха, ми також згадуємо наші Витоки, і це дає нам безмежну радість. Я відчуваю, що коли люди приходять сюди, щоб споглядати цих птахів, їх внутрішня жага по тому, щоби літати у небі буде вгамована».
Художник лише з часом визначився з назвою малюнків-птахів. Коли він завершив свою першу серію із семи тисяч, він назвав її «Сім тисяч блакитно-золотих птахів». Невдовзі з’явилася серія «Тринадцять тисяч замріяних душ». Пізніше – «Десять тисяч полум’яних крилатих пісень-птахів», потім – «Тринадцять тисяч покликів прагнення до Вічності» та «Дванадцять тисяч посмішок, присвячених Безмежності», і, нарешті – «Сім тисяч птахів Сходу сонця Безсмертя». Проте, коли кількість птахів досягла 62 тисячі, Шрі Чінмой дав їм назву «Шістдесят дві тисячі птахів спокою, які мріють про свободу» Відтоді ця назва назавжди залишилася за птахами Художника.
Перша велика птахів виставка – 32 000 малюнків Шрі Чінмоя відбулася у квітні 1993 року у міжнародному аеропорту Джона Кеннеді в Нью-Йорку. Птахів оформили в паспарту. Вони зайняли всю довжину Східного і Західного коридорів верхнього поверху терміналу – відстань, яка дорівнює двом футбольним полям. Вона користувалася таким успіхом, що її продовжили ще на місяць – до 31 травня.
Офіційно церемонія відкриття відбулася 23 квітня 1993 року Шрі Чінмой пригадав, що коли він прибув до Нью-Йорка з Індії в 1964 році, він заблукав у приміщенні терміналу цього аеропорту. «В 1964 році я заблукав, але тепер, в 1993 році, я відчуваю себе абсолютно впевнено всередині човна-серця-свободиАмерики».
У цьому ж виступі Шрі Чінмой сказав дещо важливе про свободу: «Воля можлива лише тоді, коли у нас є мир. Справжня зовнішня воля повинна базуватися на внутрішньому спокої. Без внутрішнього спокою не може бути й свободи: ні внутрішньої, ні зовнішньої. Цю свободу можна віднайти тільки у мирному домі-серці людства… Коли у нас є справжня внутрішня свобода, ми відчуваємо, що наш справжній дім значно ширший від цього нашого світу. Ми відчуваємо, що Безмежність – наш Справжній дім… Ці птахи летять у нашому небі-серці Безмежності, Вічності і Безсмертя, і це небо – серце безмежно більше, більш прояснене і сповнене, ніж небо, яке ми споглядаємо своїми людськими очима».
25 вересня 1993 року Художник завершив 100 тисяч птахів. Перший мільйон було завершено 5 січня 1994 року, 1 квітня 1994 року – другий, 16 липня 1994 року – третій. Перші два були виставлені в Галереї мистецтв в Оттаві (Канада).
Швидкість, з якою Художник малював птахів, зростала. Для завершення четвертого мільйона в 1995 році йому знадобився лише 331 день. В окремі дні він малював 107 тисяч птахів! Коли він залишив землю 11 жовтня 2007 року у його доробку було майже 17 мільйонів птахів
Це душа розмовляє з нами швидкістю мазка и пісней кольору в работах Шрі Чинмоя. Федеріко Майор, Генеральний Директор ЮНЕСКО
Ваші досягнення дивовижні Шрі Чінмой! Милістю Бога мы можем все, і Шрі Чинмой досягнув цього завдяки Божому Благословіню.
Мати Тереза
Ви чудовий приклад достатку в творчому житі, і я можу лише надіятися, що колись також увійду в це космічне джерело тиші, глибокої енергії, яке ви втілюєте.
Леонард Бернстайн, композитор и дирижер
Додаткова інформація: тел.: 0679354397, vsesvit12@gmail.com
Глущук Наталя Василівна